Vége a várakozásnak – nyolcról hatvanra növeltük a bejövő telefonvonalak számát
Az elmúlt hetekben sokan tapasztalták, hogy az Orosházi Kórházat nagyon nehezen lehetett elérni a 06 68 411-166-os telefonszámon. Ennek azonban vége.
Megállás nélkül kellett tárcsázni, ha pedig végre felvette valaki, a mellék kapcsolásakor már süket volt a vonal. Ilyen bosszantó helyzetekkel is találkoztak azok, aki hívni szerették volna az Orosházi Kórházat. A probléma oka az volt, hogy a járványidőszak végéig a szakrendelésekre minden esetben telefonon kell időpontot kérni, emiatt a korábbi sokszorosára nőtt a telefonos forgalom, amit képtelen volt kezelni a rendszer.
– A probléma már korábban is előjött, tudtunk róla, hónapokkal ezelőtt megkezdtük az előkészületeket a fejlesztésre. A vírushelyzet miatt azonban már az első napon tapasztaltuk, hogy nehezen lehet elérni a kórházat, ezért felgyorsítottuk a folyamatot. A telefonos rendszer teljes cseréje több tízmillió forint lenne, ami jelen állás szerint nem megvalósítható, ezért informatikus kollégáink más megoldást kerestek és találtak a problémára – ismerteti az előzményeket dr. Duray Gergő főigazgató.
A 8 db analóg trönk vonalat 60 db digitális telefoncsatorna váltotta fel, egyidejűleg tehát hétszer annyian tudnak telefonálni a kórház bejövő vonalain.
– A régi, analóg vonalak egyik hátránya volt a betárcsázós hívások tévesztése, az új digitális vonalakon ez már nem lesz probléma, vagyis az a mellék fog bejelentkezni, amit valójában hívtak – mondja Kovács Csaba informatikus, a telefonközpont fejlesztés műszaki lebonyolítója.
– A technikai fejlődés más komoly fejlesztéseket is hozott. A portán lévő több mint 25 éves központi kezelő készülék megbízhatatlanná vált, ezt egy számítógépes program által vezérelt központi kezelőre cseréltük. A telefonközpont szoftver frissítést is kapott, hogy tudja kezelni a digitális bejövő vonalakat, és lehessen IP telefonokat is használni. A gyopárosfürdői rehabilitációs centrumban is lecseréltük a régi telefonközpontot IP alapú rendszerre, így a jobb hangminőség mellett könnyebben elérhetők a rendelők és az előjegyzés – tette hozzá Kovács Csaba.
Az IP telefonok megjelenése az Orosházi Kórházban már előrevetíti a digitális jövőt. A későbbi fejlesztések során újabb IP telefonok beszerzésével folyamatosan lehet lecserélni a belső vonalak végén lévő régi telefonkészülékeket modern eszközökre.