Kérdések és válaszok – sorszámhúzás, időpontfoglalás

Az alábbiakban az Orosházi Dr. László Elek Kórház és Rendelőintézetben működő Járóbeteg Irányítási Rendszer (JIR) működéséről, a telefonos és emailes időpontfoglalásról, a sorszámhúzás menetéről és a rendelőbe történő behívásról gyűjtöttük össze a kérdéseket.

Amennyiben további kérdése, észrevétele, javaslata van a rendszer működésével kapcsolatban, kérjük írjon a bfi.vez@ohk.hu email címre.

Mikor és hogyan lehet vizsgálatra telefonon időpontot foglalni?

Időpontot munkanapokon a +36 68 411-166-os központi számon az 597-es és a 697-es melléken 06:30-15:00 óra között lehet foglalni.
(A pszichiátriai szakrendelés, a fogászat, a CT, az ifjúsági egészségügy és a nőgyógyászati ultrahang kivételt képez, ott a korábbi melléken lehet időpontot foglalni, ez ide kattintva kereshető ki a szakrendelések listájából).

Milyen adatokat kérnek a telefonos időpontfoglalásnál?

Kérjük, már a hívás előtt készítsék elő az alábbi adatokat, melyeket kollégáink kérni fognak, hogy rögzíteni tudják a rendszerbe.

  • TAJ szám
  • orvosi beutaló (amennyiben beutaló köteles az adott szakrendelés)
  • telefonszám (mobil) vagy email cím

Ha a betegnek sem telefonszáma, sem email címe nincs, abban az esetben közeli hozzátartozója, gondozója elérhetőségét szükséges megadni.

Miket kérdez a telefonközpontos az időpontfoglalásnál?

A telefonközpontos kérdezni fogja, milyen célból kérik a vizsgálatot

  • újkeletű panaszok
  • gondozott betegek kontrolljához szükséges vizsgálatok
  • kontroll vizsgálat

Ezek alapján kollégáink az elérhető szabad időpontokról tájékoztatást adnak, melyek közül a beteg választja ki a számára megfelelőt. Kérjük betegeinket, az időpont kiválasztásánál vegyék figyelembe, hogy mikor és milyen közlekedési eszközzel tudnak beérkezni a kórházba, ezzel is csökkentve a várakozási időt. Például: ha valaki a kora reggeli órákban tud csak akár tömegközlekedéssel beérkezni, lehetőleg ne a késő délelőtti időpontot válassza, hiszen hiába ér be korán, a vizsgálat csak a foglalt időpontban fog megtörténni.

Miért kérdezik a személyes adatokat az időpontfoglalásnál?

Az elérhetőségekre azért van szükség, hogyha valamilyen oknál fogva az adott napon nem lesz elérhető a szakrendelés, értesíteni tudjuk a beteget. Emellett a rendszer az időpont előtt emlékeztető SMS-t vagy emailt tud küldeni, amennyiben ez a funkció be van állítva az időpontkérő személy ügyfélkapus rendszerében az EESZT adatlapján.

Hogyan lehet emailben időpontot foglalni?

Emailes időpontfoglaláshoz az idopont@ohk.hu címre küldött levélben az alábbiakat adja meg:

  • pontos nevét
  • TAJ számát
  • telefonszámát
  • milyen szakrendelésre vagy vizsgálatra szeretne időpontot foglalni
  • beutaló (a beutaló köteles rendelések időpont foglalásához – amennyiben papír alapú beutalóval rendelkezik – kérjük, csatolja a beutalót is. Ez lehet fotó vagy szkennelt formátum. Kérjük, ha több beutaló is van, egyesével csatolja azokat, ne tömörítse!

Amennyiben hozzátartozó részére kíván időpontot foglalni, a hozzátartozó adatait szükséges megadni!

A nem beutaló köteles szakrendelésekről egy másik válaszban adunk infót.

A beérkezett emaileket kizárólag munkanapokon, 15 óráig dolgozzuk fel. A 15 óra után, hétvégén és ünnepnapon érkező emaileket az azt követő első munkanapon fogják megnyitni kollégáink.

A válaszban a legközelebbi elérhető időpontot adják meg, amit be is rögzítenek a számítógépes rendszerbe. Amennyiben az megfelel, nincs más tennivaló. Ha valamilyen oknál fogva nem megfelelő a felajánlott időpont, a válasz elküldésétől számított 48 órán belül ugyanarra az emailre küldött válaszban jelezzék, ekkor új időpontot ajánlunk fel, szintén írásban.

Cégként alkalmassági vizsgálatokra hogyan kérhetek időpontot?

Tapasztalatunk szerint a munkaalkalmassági vizsgálatokhoz szükséges tüdőszűrésnél a nagyobb foglalkoztatók egyszerre több munkavállalónak is kérnek vizsgálati időpontot. Ez a folyamat telefonon hosszú időt vesz igénybe, ami a mi vonalainkat terheli, és a cégeknél is jelentős időt vesz el a munkaidőből.

Ezért kérjük a cégeket, hogy a csoportos tüdőszűrési időpont kéréshez az orosházi kórház emailes időpontfoglaló rendszerét használják!

Az idopont@ohk.hu e-mail címre várjuk a vizsgálatra érkező munkavállalók adatait az ide kattintva letölthető táblázatba felvezetve. A válasz emailben a kórház által kitöltött résszel együtt küldjük vissza, rajta a rögzített időpontokkal.

A beérkezett emaileket kizárólag munkanapokon, 15 óráig dolgozzuk fel. A 15 óra után, hétvégén és ünnepnapon érkező emaileket az azt követő első munkanapon fogják megnyitni kollégáink.

A válaszban a legközelebbi elérhető időpontot adják meg, amit be is rögzítenek a számítógépes rendszerbe. Amennyiben az megfelel, nincs más tennivaló. Ha valamilyen oknál fogva nem megfelelő a felajánlott időpont, a válasz elküldésétől számított 48 órán belül ugyanarra az emailre küldött válaszban jelezzék, ekkor új időpontot ajánlunk fel, szintén írásban.

Kérhetek-e személyesen időpontot?

Nem!

Vizsgálatra, kontrollra kizárólag telefonon vagy emailben lehet időpontot kérni, a kórházban a személyes időpontadás megszűnt.

Azonban ha az orvos visszarendeli a beteget, vagy egyéb vizsgálatot kér, adott esetben már ott, a rendelésen megkapja a kontroll vagy a további vizsgálat pontos időpontját, amit rögzítenek is a rendszerben.

Mi történik, ha azonnali ellátásra van szükségem?

Amennyiben az elmondott panaszok alapján sürgős ellátás szüksége merül fel, úgy a telefonközpont dolgozói a telefonálót a Sürgősségi Betegellátó Osztályra irányíthatják.

 

Mit tegyek ha nem tudok elmenni a lefoglalt vizsgálatra?

Ha valaki nem tud eljönni a korábban foglalt időpontjára, kérjük, hívja fel a telefonközpontot, és mondja le a kért vizsgálatot. Ebben az esetben ugyanitt új időpontot is kérhet. Kollégáink munkanapokon a +36 68 411-166-os központi számon az 597-es és a 697-es melléken 06:30-15:00 óra között fogadják a hívásokat.

 

Mit tegyek ha már meglévő időpontot szeretnék későbbre átíratni?

Ha valaki nem tud eljönni a korábban foglalt időpontjára, és későbbre szeretné átiratni, kérjük, hívja fel a telefonközpontot, ahol törlik a korábbi foglalását és új időpontot adnak. Kollégáink munkanapokon a +36 68 411-166-os központi számon az 597-es és a 697-es melléken 06:30-15:00 óra között fogadják a hívásokat.

Melyek a nem beutaló köteles szakrendelések?

  • nőgyógyászat
  • fül-orr-gégészet
  • urológia
  • traumatológia
  • sebészet
  • bőrgyógyászati gondozó
  • szemészet
  • pszichiátria
  • onkológia

Melyek a nem beutaló köteles szakrendelések?

  • nőgyógyászat
  • fül-orr-gégészet
  • urológia
  • traumatológia
  • sebészet
  • bőrgyógyászati gondozó
  • szemészet
  • pszichiátria
  • onkológia

Hol kell sorszámot húzni a vizsgálatok előtt?

Elsőként nem a rendelésre kell menni, hanem a kihelyezett sorszámkiadó automata egyikéből kell sorszámot húzni. Kórházunkban három helyen talál ilyen automatát:

  • a szakrendelő Könd utcai főbejáratánál, a lépcső mellett
  • a kórház aulájában, a Betegfelvételi Iroda mellett
  • a Központi Technológiai Tömb aulájában, a CT vizsgáló mellett

Melyik gombot kell megnyomni a sorszámhúzásnál?

Aki időpontra jött, az ELŐJEGYZÉSRE ÉRKEZTEM feliratra kattintson, gépelje be a TAJ számát majd nyomja meg a bevitel gombot, ezután megkapja a sorszámot.

Amennyiben valaki a foglalt időpontja után, késve érkezik, a BETEGFELVÉTELRE MEGYEK feliratot kell választania, és az így kapott sorszámmal hívják majd a Betegfelvételi Irodába.

A nem beutaló köteles szakrendelésekre érkezve is a BETEGFELVÉTELRE MEGYEK menüt kell választani, ha nincs időpontfoglalás. Azonban itt is javasoljuk az előzetes telefonos időpont foglalást, ugyanis ennek hiányában nem garantált, hogy még aznap sor kerül a vizsgálatra. Kivételt képeznek az azonnali, sürgős beavatkozást igénylő esetek.

Hova nem kell sorszámot húzni?

  • fekvőbeteg osztályok
  • laboratórium (a labor melletti automatából kell sorszámot húzni)
  • fogászat
  • gyermek háziorvos
  • felnőtt háziorvos
  • EKG
  • sportorvos
  • szociális munkás
  • védőnők
  • audiológia (hallókészülékhez kapcsolatos ügyintézésnél)
  • Egészségfejlesztési Iroda

A laboratóriumba hol húzok sorszámot?

A laboratóriumi vizsgálatokhoz a labor folyosója előtti, különálló automatából kell sorszámot húzni. Erről további részletek ide kattintva olvashatók.

Mi az a Betegfelvételi Iroda és hol találom?

A sorszámhúzás után a Betegfelvételi Irodában (BFI) történik a beteg azonosítása és adatainak egyeztetése. Itt rögzítik kollégáink a számítógépes rendszerben, hogy a beteg beérkezett a kórházba, hívható a rendelésre, valamint ellenőrzik, hogy érvényes-e a társadalombiztosítási jogviszonya (fizeti-e a TB-t).

A Betegfelvételi Iroda a kórház aulájában található.

Mit kell tennem a Betegfelvételi Irodánál?

A sorszámmal a kórház aulájában található Betegfelvételi Irodánál kell jelentkezni. Az ablakok felett elhelyezett monitorokon jelenik meg a sorszám és hogy hanyas ablakhoz kell menni.
(Az 1-es és 2-es ablak az aula központi része felől, míg a 3-as és 4-es ablak a hátsó oldalon található).

Milyen iratokat kérnek a Betegfelvételi Irodánál?

A Betegfelvételi Irodában minden esetben szükség van az okmányok bemutatására

  • TAJ kártya
  • személyi igazolvány
  • lakcímkártya
  • beutaló

Ezek hiányában az adategyeztetés nem végezhető el, így a vizsgálatra sem fogják behívni a beteget. 

Kollégáinknak nincs jogosultsága, hogy a rendszerből előkeressék a TAJ számot, minden esetben a betegnek kell hitelt érdemlően igazolni magát! Ha nincs érvényes TB jogviszony, annak rendezéséig a vizsgálatot nem végezhetjük el.

Mennyivel korábban kell érkeznem a vizsgálatokra?

Érdemes az adott napon a foglalt időpont előtt 15-20 perccel hamarabb érkezni, hogy jusson idő a Betegfelvételi Irodában az adategyeztetésre.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a Betegfelvételi Irodában nem érkezési sorrendben, hanem a foglalt időpontok közelsége alapján történik a behívás!

Mi történik, ha a foglalt időpontnál később érkezem?

Aki késve érkezik, és nem tudják a megadott időben megkezdeni a vizsgálatát, annak várnia kell az utána, szintén időpontra érkező beteg(ek) ellátásáig.

Mikor mehetek a rendelésre?

A Betegfelvételi Irodában történt beteg azonosítás és adategyeztetés után lehet felkeresni a rendelőt.

A telefonon foglalt időpont esetében a rendelő(k) emelete és ajtószáma leolvasható a gépből kapott sorszámról, de kollégáink is adnak felvilágosítást, illetve a szakrendelő földszinti lépcsőjénél található monitoron is megkereshetik, hol találják az adott rendelőt.

Hogyan jutok be a rendelésre?

Az új rendszerben már nem jön ki az asszisztens a folyosóra beszólítani a beteget. A szakrendeléshez érve a falakra kihelyezett kijelzőn jelenik meg behíváskor a sorszám és a rendelő(k) száma.

Mit tegyek, ha egy napon több rendelésre/vizsgálatra megyek?

Aki egy napon több szakrendelést is igénybe vesz, vagy további vizsgálatra, ellátásra utalják (pl. röntgen), az eredeti sorszámával fogják behívni a következő rendelésre/vizsgálatra. Azaz új sorszám húzása nem szükséges!

advanced-floating-content-close-btnszéchenyi 2020 logo
Megszakítás