Sorszám kell az orosházi kórház szakrendeléseire márciustól
Alapjaiban változik 2024. március 1-jétől a járóbeteg ellátás rendje az Orosházi Dr. László Elek Kórházban. A szakrendelések kizárólag előzetes, telefonos vagy emailes időpontfoglalás után vehetők igénybe, emellett az egész országban bevezetik a sorszámhúzást és a Betegfelvételi Irodában történő betegazonosítást és adategyeztetést. Részletesen leírjuk, mit, hol és hogyan kell tennie.
Az Országos Kórházi Főigazgatóság koordinálásával az egész országban bevezetik a Járóbeteg Irányítási Rendszert (JIR). Az új időpontfoglaló és behívó rendszer célja, hogy a betegeknek minél kevesebbet kelljen várakozniuk a rendelőben, segíti a jobb szervezettséget és a hatékonyságot, így az időpont egyeztetéssel nem az orvosnak vagy a szakasszisztensnek kell foglalkoznia, a gyógyításra koncentrálhatnak.
Aki március 1-je után érkezik az orosházi kórház Könd utcai szakrendelőjébe járóbeteg-szakellátásra, az új rendszer szerint kell eljárnia. Ennek lépéseit mutatjuk be az alábbiakban részletesen videón és szöveges formában, képekkel.
Kövesse be Facebook oldalunkat illetve Instagram oldalunkat, hogy minél előbb értesüljön a kórházi hírekről.
Összeállítottunk a sorszámhúzásról és az időpontfoglalásról egy Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) oldalt, amit ide kattintva talál.
1. lépés: időpontfoglalás
A járóbeteg szakrendelések többségére kizárólag előzetes időpontfoglalás után lehet érkezni.
Időpontot munkanapokon a +36 68 411-166-os központi számon az 597-es és a 697-es melléken 06:30-15:00 óra között lehet foglalni. (A pszichiátriai szakrendelés, a fogászat, a CT, a mammográfia és a nőgyógyászati ultrahang kivételt képez, ott a korábbi melléken lehet időpontot foglalni, ez ide kattintva kereshető ki a szakrendelések listájából).
Emailben is foglalhat időpontot, ennek részleteit ide kattintva olvashatja.
Emellett a háziorvos is jogosult időpont kérésre az EESZT Ágazati felületét használva, hamarosan pedig minden felhasználó saját maga is foglalhat majd időpontot az EgészségAblak applikáción keresztül.
A gyors és hatékony telefonos időpontkéréshez kérjük, már a hívás előtt készítsék elő az alábbi adatokat, melyeket kollégáink kérni fognak, hogy rögzíteni tudják a rendszerbe.
- TAJ szám
- orvosi beutaló (amennyiben beutaló köteles az adott szakrendelés)
- telefonszám (mobil) vagy email cím
Ha a betegnek sem telefonszáma, sem email címe nincs, abban az esetben közeli hozzátartozója, gondozója elérhetőségét szükséges megadni.
Az elérhetőségekre azért van szükség, hogyha valamilyen oknál fogva az adott napon nem lesz elérhető a szakrendelés, értesíteni tudjuk a beteget. Emellett a rendszer az időpont előtt emlékeztető SMS-t vagy emailt tud küldeni, amennyiben ez a funkció be van állítva az időpontkérő személy ügyfélkapus rendszerében az EESZT adatlapján.
A telefonközpontos kérdezni fogja, milyen célból kérik a vizsgálatot
- újkeletű panaszok
- gondozott betegek kontrolljához szükséges vizsgálatok
- kontroll vizsgálat
Ezek alapján kollégáink az elérhető szabad időpontokról tájékoztatást adnak, melyek közül a beteg választja ki a számára megfelelőt.
Amennyiben az elmondott panaszok alapján sürgős ellátás szüksége merül fel, úgy a telefonközpont dolgozói a telefonálót a Sürgősségi Betegellátó Osztályra irányíthatják.
Kérjük betegeinket, az időpont kiválasztásánál vegyék figyelembe, hogy mikor és milyen közlekedési eszközzel tudnak beérkezni a kórházba, ezzel is csökkentve a várakozási időt. Például: ha valaki a kora reggeli órákban tud csak akár tömegközlekedéssel beérkezni, lehetőleg ne a késő délelőtti időpontot válassza, hiszen hiába ér be korán, a vizsgálat csak a foglalt időpontban fog megtörténni.
Aki március 1-je előtt foglalt már időpontot, annak nincs külön teendője, azt már felvezették a rendszerbe.
Ha valaki nem tud eljönni a korábban foglalt időpontjára, kérjük, hívja fel a telefonközpontot, és mondja le a kért vizsgálatot. Ebben az esetben ugyanitt új időpontot is kérhet.
2. lépés: megérkezés, sorszám kérése
Az új rendszerben elsőként nem a rendelésre kell menni, hanem az újonnan kihelyezett sorszámkiadó automata egyikéből kell sorszámot húzni.
Sorszámhúzás menete
Aki időpontra jött, az ELŐJEGYZÉSRE ÉRKEZTEM feliratra kattintson, gépelje be a TAJ számát majd nyomja meg a bevitel gombot, ezután megkapja a sorszámot.
Amennyiben valaki a foglalt időpontja után, késve érkezik, a BETEGFELVÉTELRE MEGYEK feliratot kell választania, és az így kapott sorszámmal hívják majd a Betegfelvételi Irodába.
A nem beutaló köteles szakrendelésekre érkezve is a BETEGFELVÉTELRE MEGYEK menüt kell választani, ha nincs időpontfoglalás. Azonban itt is javasoljuk az előzetes telefonos időpont foglalást, ugyanis ennek hiányában nem garantált, hogy még aznap sor kerül a vizsgálatra. Kivételt képeznek az azonnali, sürgős beavatkozást igénylő esetek.
A nem beutaló köteles szakrendelések
- nőgyógyászat
- fül-orr-gégészet
- urológia
- traumatológia
- sebészet
- bőrgyógyászati gondozó
- szemészet
- pszichiátria
- onkológia
FONTOS!
A laboratóriumba érkező betegeknek továbbra is a labor melletti automatából kell sorszámot húzni. Viszont ha ezt követően ugyanazon a napon bármely szakrendelést igénybe veszi, a Betegfelvételi Irodában is jelentkeznie kell, az új sorszámhúzó automatából kapott szám alapján.
3. lépés: adategyeztetés a Betegfelvételi Irodában
A sorszámmal a kórház aulájában található Betegfelvételi Irodánál kell jelentkezni. Az ablakok felett elhelyezett monitorokon jelenik meg a sorszám és hogy hanyas ablakhoz kell menni. (az 1-es és 2-es ablak az aula központi része felől, míg a 3-as és 4-es ablak a hátsó oldalon található).
Itt minden esetben szükség van az okmányok bemutatására (TAJ kártya, személyi igazolvány, lakcímkártya, beutaló). Ezek hiányában az adategyeztetés nem végezhető el, így a vizsgálatra sem fogják behívni a beteget. Kollégáinknak nincs jogosultsága, hogy a rendszerből előkeressék a TAJ számot, minden esetben a betegnek kell hitelt érdemlően igazolni magát! Ha nincs érvényes TB jogviszony, annak rendezéséig a vizsgálatot nem végezhetjük el.
Kérjük kedves betegeinket, hogy az adott napon a foglalt időpont előtt 20-30 perccel hamarabb érkezzenek meg, hogy jusson idő a Betegfelvételi Irodában az adategyeztetésre.
Aki késve érkezik, és nem tudják a megadott időben megkezdeni a vizsgálatát, annak várnia kell az utána, szintén időpontra érkező beteg(ek) ellátásáig.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a Betegfelvételi Irodában nem érkezési sorrendben, hanem a foglalt időpontok közelsége alapján történik a behívás!
4. lépés: behívás a szakrendelésre
Ezt követően lehet felkeresni a rendelőt. A telefonon foglalt időpont esetében a rendelő(k) emelete és ajtószáma leolvasható a gépből kapott sorszámról, de kollégáink is adnak felvilágosítást, illetve a szakrendelő földszinti lépcsőjénél található monitoron is megkereshetik, hol találják az adott rendelőt.
A szakrendeléshez érve a falakra kihelyezett kijelzőn jelenik majd meg behíváskor a sorszám és a rendelő(k) száma.
Aki egy napon több szakrendelést is igénybe vesz, vagy további vizsgálatra, ellátásra utalják (pl. röntgen), az eredeti sorszámával fogják behívni a következő rendelésre/vizsgálatra. Azaz új sorszám húzása nem szükséges!
A rendszer a kórházi dolgozóknak is újdonság lesz, így az elején előfordulhat, hogy hosszabb ideig tart a folyamat. Kérjük, legyenek megértéssel és türelemmel!
Köszönjük!
Amennyiben a Járóbeteg Irányítási Rendszerrel kapcsolatban észrevétele, javaslata van, szívesen vesszük, hogy minél gyorsabban, hatékonyabban állhassunk át az új rendszerre. Ezeket írásban a bfi.vez@ohk.hu email címre, vagy a kórház igazgatóságának címezve (Dr. László Elek Kórház és Rendelőintézet, 5900 Orosháza Könd utca 59.) teheti meg.